6090231609 |
L'alumnat amb sordesa al Centre Educatiu. Nivell 1 |
2019-2020 |
Taller. Educació Infantil-Primària |
|
|
|
5/9/2019 - 26/11/2019 (15 hores) de 9:00h a 14:00h |
|
INS Joan Oró |
|
ctra. de Saragossa km. 464,2 (Lleida)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Segrià
|
| |
|
1era sesssió: 9h-14h
Altres sessions: 17:00h-19:30h |
| |
Inscripció |
12/09/2019 - 05/09/2019 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
L'objectiu és facilitar informació i estratègies al professorat per a la inclusió de l'alumnat amb dificultats auditives al centre educatiu.
|
| |
Objectius |
1. Facilitar estratègies al professorat per a la inclusió de l'alumnat.
2. Aplicar els coneixements adquirits a la pràctica docent.
|
| |
Continguts |
1. Presentació del CREDA i les seves funcions.
2. L'audició:
-Hipoacúsia.
-Classificació de les sordeses.
-Detecció i screaning auditiu universal.
-L'audiograma.
3. Conseqüències de les pèrdues auditives segons el grau.
4. Tipus de pròtesis auditives:
-Audiòfons.
-Implants auditius.
-Ajuts tècnics
5. Implicacions de la pèrdua auditiva:
-En el desenvolupament del llenguatge.
-En el desenvolupament cognitiu.
-En el desenvolupament afectiu.
-En l'adquisició del llenguatge escrit.
6. Anàlisi de les necessitats comunicatives i lingüístiques i presa de decisions en la modalitat d'adquisició de la llengua en l'alumnat amb sordesa.
7. Pautes de comunicació per a l'alumnat amb dèficit auditiu dins l'aula.
8. Casos pràctics:
-Elaboració de programes individuals (PI).
-Estratègies metodològiques i adaptació de materials.
-Estratègies TAC per a la inclusió de l'alumnat amb pèrdua auditiva
|
| |
Formador/a |
Equip CREDA Lleida
|
| |
Avaluació |
- Satisfacció de les persones assistents i de l'equip directiu amb el disseny i desenvolupament de l'activitat formativa.
- Aprofitament de la transferència immediata a la pràctica docent dels continguts relacionats de l'activitat formativa.
- Definició de les línies de treball a seguir per a l'aplicació de la formació a la pràctica docent.
|
| |
Requisits de certificació |
- Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de formació.
- Avaluació positiva de les tasques individuals i grupals en relació amb l'aprofitament i la transferència immediata: Obligació de presentar un pla individualitzat o informe metodològic d'un alumne amb sordesa.
|
| |
Persones destinatàries |
Adreçada al professorat que atén alumnat amb sordesa per primera vegada.
|
| |
E-mail |
crp-segria@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dijous |
05/09/2019 |
0900 |
1400 |
Sessió 2 |
dimarts |
22/10/2019 |
1700 |
1930 |
Sessió 3 |
dimarts |
26/11/2019 |
1700 |
1930 |
|
| |