Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
6090231609   L'alumnat amb sordesa al Centre Educatiu. Nivell 1
2019-2020   Taller. Educació Infantil-Primària
  
   5/9/2019 - 26/11/2019 (15 hores) de 9:00h a 14:00h
   INS Joan Oró
   ctra. de Saragossa km. 464,2 (Lleida) 
  
Format   Presencial
Organització   Servei Educatiu Segrià
  
   1era sesssió: 9h-14h Altres sessions: 17:00h-19:30h
  
Inscripció   12/09/2019 - 05/09/2019
  
Descripció i   Metodologia:   L'objectiu és facilitar informació i estratègies al professorat per a la inclusió de l'alumnat amb dificultats auditives al centre educatiu.
  
Objectius   1. Facilitar estratègies al professorat per a la inclusió de l'alumnat.
2. Aplicar els coneixements adquirits a la pràctica docent.
  
Continguts   1. Presentació del CREDA i les seves funcions.
2. L'audició:
-Hipoacúsia.
-Classificació de les sordeses.
-Detecció i screaning auditiu universal.
-L'audiograma.
3. Conseqüències de les pèrdues auditives segons el grau.
4. Tipus de pròtesis auditives:
-Audiòfons.
-Implants auditius.
-Ajuts tècnics
5. Implicacions de la pèrdua auditiva:
-En el desenvolupament del llenguatge.
-En el desenvolupament cognitiu.
-En el desenvolupament afectiu.
-En l'adquisició del llenguatge escrit.
6. Anàlisi de les necessitats comunicatives i lingüístiques i presa de decisions en la modalitat d'adquisició de la llengua en l'alumnat amb sordesa.
7. Pautes de comunicació per a l'alumnat amb dèficit auditiu dins l'aula.
8. Casos pràctics:
-Elaboració de programes individuals (PI).
-Estratègies metodològiques i adaptació de materials.
-Estratègies TAC per a la inclusió de l'alumnat amb pèrdua auditiva
  
Formador/a   Equip CREDA Lleida
  
Avaluació   - Satisfacció de les persones assistents i de l'equip directiu amb el disseny i desenvolupament de l'activitat formativa.

- Aprofitament de la transferència immediata a la pràctica docent dels continguts relacionats de l'activitat formativa.

- Definició de les línies de treball a seguir per a l'aplicació de la formació a la pràctica docent.
  
Requisits de  certificació   - Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de formació.

- Avaluació positiva de les tasques individuals i grupals en relació amb l'aprofitament i la transferència immediata: Obligació de presentar un pla individualitzat o informe metodològic d'un alumne amb sordesa.
  
Persones  destinatàries   Adreçada al professorat que atén alumnat amb sordesa per primera vegada.
  
E-mail   crp-segria@xtec.cat
  
  
Calendari  
 Sessió 1   dijous   05/09/2019   0900   1400 
 Sessió 2   dimarts   22/10/2019   1700   1930 
 Sessió 3   dimarts   26/11/2019   1700   1930 
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent